Τα τελευταία είκοσι χρόνια η τεχνολογία των ηλεκτρονικών έχει διεισδύσει πολλαπλά στην τεχνολογία των αεροπλάνων. Ενδεικτικά όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν πλέον υιοθετήσει το Fly by wire σύστημα όπου οι προστασίες στον φάκελο πτήσης (flight envelope protections) είναι τόσες πολλές που πραγματικά ο χειριστής πρέπει να προσπαθήσει πολύ σκληρά για να βγει σε μια μανούβρα εκτός ελέγχου.
Επί πλέον οι χιλιάδες αισθητήρες ενεργού ανάδρασης (active control feedback) επιτρέπουν στα αεροπλάνα τελευταίας γενιάς, πολιτικά και στρατιωτικά να εκτελούν αυτόματα και εν αγνοία του χειριστή χιλιάδες διορθωτικές ενέργειες έτσι ώστε να μη χρειάζεται η συνεχής προσοχή του πιλότου σε συνηθισμένες πτητικές παρεκκλίσεις ( overspeed, underspeed, flap/slat retraction with incorrect airspeed, g loads at turbulence penetration, high/low speed buffet κλπ). Η εξέλιξη των συστημάτων Fly by wire είναι ένα κεφάλαιο που αξίζει ειδικού τεχνικού άρθρου που θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε μελλοντικά.
Επί πλέον οι χιλιάδες αισθητήρες ενεργού ανάδρασης (active control feedback) επιτρέπουν στα αεροπλάνα τελευταίας γενιάς, πολιτικά και στρατιωτικά να εκτελούν αυτόματα και εν αγνοία του χειριστή χιλιάδες διορθωτικές ενέργειες έτσι ώστε να μη χρειάζεται η συνεχής προσοχή του πιλότου σε συνηθισμένες πτητικές παρεκκλίσεις ( overspeed, underspeed, flap/slat retraction with incorrect airspeed, g loads at turbulence penetration, high/low speed buffet κλπ). Η εξέλιξη των συστημάτων Fly by wire είναι ένα κεφάλαιο που αξίζει ειδικού τεχνικού άρθρου που θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε μελλοντικά.
Η συνέχεια PDF
29 Μαρ. 2022. Σπύρος Γιάνκοβιτς